jubileumstopp 1

Dette nettstedet vises nå i skjermtilpasset versjon. Hovedmenyen finner du sammentrukket under symbolet oppe til høyre.

 bolster150YinYoga passer for alle. En fin måte å bli mykere på. En rolig time hvor vi hviler i hver stilling. God tid til fordypning og ro både kroppslig og mentalt.

Yin yoga er basert på taoistisk filosofi og praksis; Tao, yin og yang. Vi praktiserer sittende og liggende yogastillinger over lengre tid, 3-5 minutter i hver stilling. YinYoga gir oss bedre kontakt med vårt indre, fordi vi påvirker den dype muskulaturen, bindevev og ledd. I bindevevet finner vi kroppens energibaner (meridianene som livskraften strømmer gjennom). Når disse stimuleres, vil energien i meridianene flyte bedre. Dette vil positivt påvirke vår helse, både fysisk, mentalt og emosjonelt.

Oppmerksomhet på pusten er en viktig del av praksisen. Dyptgående rolig pust senker produksjonen av stresshormoner, som igjen bidrar til økt ro i både kropp og sinn.

YinYoga kan lære oss å finne ro, ettergivenhet og tålmodighet. De dype strekkene kan også øke vår evne til å tåle ubehag og motgang. Gjennom timene holdes en meditativ tilstand ved å stadig vende oppmerksomheten til øyeblikket og det som skjer her og nå. På den måten oppnår vi avspenthet og sinnsro som på sikt vi føre til økt overskudd.

herbs250Hva du spiser og hvordan du føler deg henger nøye sammen, både fysisk og psykisk. Spiser du sunt og rent, sparer du kroppen for unødige belastninger og får mer energi og motstandskraft. Bare det å vite at maten har et renest mulig opphav - både etisk og fysisk - gir velvære.
Her finner du en rekke oppskrifter du kanskje har lyst til å prøve.
Lykke til fra Ellen.

Se alle oppskriftene her.