fbpx
Hendelser for uken :
10. Februar 2020 - 16. Februar 2020
Mandag
10. Februar
  • Yoga 1 mandager 17:30 med Ellen Midtsæter

    kattenYoga 1 er for nybegynnere og litt øvede. Vi går rolig frem og venner kroppen til alle de nye bevegelsene yoga innebærer. Sakte, men sikkert blir du mykere og sterkere. Du får mer kontakt med pusten og finner etter hvert den gode roen som yoga gir. Timene består av avspenning, fysisk yoga, pusteøvelser og enkle meditasjonsteknikker. Gode øvelser for rygg, nakke og skuldre er alltid med.

    Varighet 90 minutter.

    klokke 50Også tilgjengelig som drop-in.

    Første gang: Mandag, 13. Januar 2020 kl 17:30-19:00 Siste gang: Mandag, 9. Mars 2020

  • Yoga 2 mandager 19:30 med Ellen Midtsæter

    buenYoga 2 er for øvede. Det er større krav til styrke og koordinasjon. Nye serier og større utfordringer venter deg her. Innledende avspenning, pusteøvelser og meditative øvelser er alltid med. Du vil i løpet av et semester også bli kjent med noen YinYoga-stillinger. Vi bruker bolster og blokker og lar kroppen få hvile i dype strekk. På den måten kan vi løse opp både energimessig og i fysiske spenninger.
    Varighet 90 minutter.

    Første gang: Mandag, 13. Januar 2020 kl 19:30-21:00 Siste gang: Mandag, 9. Mars 2020

Tirsdag
11. Februar
  • Yoga 3 tirsdager 17:40 med Ellen Midtsæter

    3klovner800Yoga 3 er for videregående med lang yogaerfaring og god fysisk form. Utfordringene er større på flere plan.
    Yoga handler ikke bare om å være myk og sterk fysisk. Når du har kommet til dette nivået, forventes det at du er innstilt på å utfordre dine grenser også når det gjelder konsentrasjon, ro og tilstedeværelse. Yoga er så mye mer enn det fysiske. Etter hvert begynner du å se at yoga er en måte å leve på og at det vi gjør på yogamatta er en øvelse i å takle de utfordringer vi møter i hverdagene våre, utenfor matta.
    Timene inneholder dynamiske serier hvor du får utfordret både pust, koordinasjon, balanse, smidighet, styrke og utholdenhet. Pusteøvelsene blir flere og mer avanserte og vi inkluderer ofte mantrasang, dybdeavspenning og meditasjon.
    Varighet 120 minutter.

    klokke 50Også tilgjengelig som drop-in

    Første gang: Tirsdag, 14. Januar 2020 kl 17:40-19:40 Siste gang: Tirsdag, 10. Mars 2020

  • YinYoga tirsdager 20:00 med Ellen Midtsæter

    bananaYinYoga passer for alle, og inneholder øvelser som gjør deg mer åpen og bevegelig. En rolig time hvor vi etter myke oppvarmingsøvelser hviler 3-5 minutter i sittende eller liggende stillinger. God tid til fordypning og ro både kroppslig og mentalt.
    YinYoga er basert på taoistisk filosofi og praksis; Tao, yin og yang. Vi påvirker den dype muskulaturen, bindevev og ledd. I bindevevet finner vi kroppens energibaner (meridianene som livskraften strømmer gjennom). Når disse stimuleres, vil energien i meridianene flyte bedre. Dette vil positivt påvirke vår helse, både fysisk, mentalt og emosjonelt.
    Oppmerksomhet på pusten er en viktig del av praksisen. Dyptgående og rolig pust senker produksjonen av stresshormoner, som igjen bidrar til økt ro i både kropp og sinn.
    YinYoga kan lære oss å finne ro, ettergivenhet og tålmodighet. De dype strekkene kan også øke vår evne til å tåle ubehag og motgang. Gjennom timene holdes en meditativ tilstand ved å stadig vende oppmerksomheten til øyeblikket og det som skjer her og nå. På den måten oppnår vi avspenthet og sinnsro som på sikt vi føre til økt overskudd.
    Varighet 90 minutter.

    klokke 50Også tilgjengelig som drop-in.

    Første gang: Tirsdag, 14. Januar 2020 kl 20:00-21:30 Siste gang: Tirsdag, 10. Mars 2020

Onsdag
12. Februar
  • LettYoga onsdager 09:30 med Ellen Midtsæter

    harenVår mest skånsomme time og en fin og rolig start for nybegynnere. En  ekstra myk start for deg som føler at kroppen er stiv og utrent. Programmet tilpasses deltakerne og vil alltid bestå av en kombinasjon av enkle fysiske øvelser, avspenning, pusteøvelser og meditasjon. Vi løser opp i nakke og skuldre, styrker rygg og mage og tøyer godt ut i de områder der det ofte er stramt og stivt.

    Varighet 90 minutter.

    klokke 50Også tilgjengelig som drop-in.

    Første gang: Onsdag, 15. Januar 2020 kl 09:30-11:00 Siste gang: Onsdag, 11. Mars 2020

  • Yoga 2 onsdager 17:30 med Ellen Midtsæter

    buenYoga 2 er for øvede. Det er større krav til styrke og koordinasjon. Nye serier og større utfordringer venter deg her. Innledende avspenning, pusteøvelser og meditative øvelser er alltid med. Du vil i løpet av et semester også bli kjent med noen YinYoga-stillinger. Vi bruker bolster og blokker og lar kroppen få hvile i dype strekk. På den måten kan vi løse opp både energimessig og i fysiske spenninger.

    Varighet 90 minutter.

    Første gang: Onsdag, 15. Januar 2020 kl 17:30-19:00 Siste gang: Onsdag, 11. Mars 2020

  • Yoga 1 onsdager 19:30 med Tone Reis

    kattenYoga 1 er for nybegynnere og litt øvede. Vi går rolig frem og venner kroppen til alle de nye bevegelsene yoga innebærer. Sakte, men sikkert blir du mykere og sterkere. Du får mer kontakt med pusten og finner etter hvert den gode roen som yoga gir. Timene består av avspenning, fysisk yoga, pusteøvelser og enkle meditasjonsteknikker. Gode øvelser for rygg, nakke og skuldre er alltid med.
    Varighet 90 minutter.

    klokke 50Også tilgjengelig som drop-in.

    Første gang: Onsdag, 15. Januar 2020 kl 19:30-21:00 Siste gang: Onsdag, 11. Mars 2020

Torsdag
13. Februar
  • EnergiMedisinsk Yoga torsdager 17:00 med Ellen Midtsæter

    skredderstillingEt 8-ukers kurs som kombinerer det beste fra yoga og tradisjonell kinesisk medisin for å styrke helsen og vår evne til heling. Med enkle øvelser stimulerer vi energisystemet for å rense og vitalisere kropp og sinn. Vi bruker yogastillinger, akupressurpunkter, pust og bevegelse. Dette vil styrke immunsystemet, samt skape velvære og balanse. Energimedisinsk yoga er omfattende, men likevel enkelt å få til. Kan gjøres av alle, uavhengig av tidligere yogaerfaring.

    Varighet 75 minutter.

    Første gang: kl 17:00-18:15 Siste gang: Torsdag, 12. Mars 2020

  • Yoga 2-3 torsdager 18:45 med Ellen Midtsæter

    ryggradsdreiningYoga 2 - 3 er en klasse som varer litt lenger og gir deg noe større utfordringer enn trinn 2. Det forventes at du er fortrolig med grunnøvelsene og at kroppen er blitt sterk og smidig nok til å gjøre fysisk krevende yoga over lengre tid.
    Du har ro til å være mer tilstede og årvåken. Dermed blir du mer oppmerksom og hensynsfull, både mot deg selv og dem rundt deg.
    Klassen består av dynamiske serier med større krav til koordinasjon og balanse. Selv om deler av timen kan være fysisk krevende, bevarer vi roen med lange dype avspenninger, meditasjoner og pusteøvelser.

    Varighet 105 minutter.

    klokke 50Også tilgjengelig som drop-in.

    Første gang: Torsdag, 16. Januar 2020 kl 18:45-20:30 Siste gang: Torsdag, 12. Mars 2020

Fredag
14. Februar
  • Yoga 2 fredager 08:00 med Ellen Midtsæter

    buenYoga 2 er for øvede. Det er større krav til styrke og koordinasjon. Nye serier og større utfordringer venter deg her. Innledende avspenning, pusteøvelser og meditative øvelser er alltid med. Du vil i løpet av et semester også bli kjent med noen YinYoga-stillinger. Vi bruker bolster og blokker og lar kroppen få hvile i dype strekk. På den måten kan vi løse opp både energimessig og i fysiske spenninger.
    Varighet 90 minutter.

    klokke 50Også tilgjengelig som drop-in.

    Første gang: Fredag, 17. Januar 2020 kl 08:00-09:30 Siste gang: Fredag, 6. Mars 2020

Lørdag
15. Februar
  • Det er ingen hendelser på denne datoen
Søndag
16. Februar
  • Det er ingen hendelser på denne datoen