jubileumstopp 1

MediYoga

MediYoga

MediYoga er et rolig alternativ og passer for deg som er under rehabilitering etter skade eller utbrenthet, eller bare ønsker en mindre fysisk og mer meditativ time.

Lett Yoga 1

Lett Yoga 1

Onsdag formiddag har vi en yoga 1 time med innslag av øvelser fra MediYoga.

Yoga 1

Yoga 1

Yoga 1 er for nybegynnere og litt øvede. Vi går rolig frem og venner kroppen til alle de nye bevegelsene yoga innebærer.

Yoga 1 - 2

Yoga 1 - 2

Yoga 1-2: På dette nivået er det fortsatt enkelt å følge med. Det er beregnet for deg som har gått yoga 1 ett eller flere semestre og for nybegynnere i yoga.

Yoga 2

Yoga 2

Yoga 2 er for øvede. Det er større krav til styrke og koordinasjon. Nye serier og større utfordringer venter deg her. Innledende avspenning og meditative øvelser er alltid med.

Yoga 2 - 3

Yoga 2 - 3

Yoga 2 - 3 er en klasse som varer litt lenger og gir deg litt større utfordringer enn trinn 2.

Yoga 3

Yoga 3

Yoga 3 er for videregående med lang yogaerfaring og god fysisk form. Klassen varer i 2 timer og utfordringene er større på flere plan.

Yin Yoga

Yin Yoga

YinYoga passer for alle. En fin måte å bli mykere på. En rolig time hvor vi hviler i hver stilling. God tid til fordypning og ro både kroppslig og mentalt.

Yoga for gravide

Yoga for gravide

Yoga for gravide passer fra svangerskapets 14. uke og helt frem til fødselen.

Dette nettstedet vises nå i skjermtilpasset versjon. Hovedmenyen finner du sammentrukket under symbolet oppe til høyre.

danser350Yoga 3 er for videregående med lang yogaerfaring og god fysisk form. Klassen varer i 2 timer og utfordringene er større på flere plan.

Yoga handler ikke bare om å være myk og sterk fysisk. Når du har kommet til dette nivået, forventes det at du er innstilt på å utfordre dine grenser også når det gjelder konsentrasjon, ro og tilstedeværelse. Yoga er så mye mer enn en treningsform. Etter hvert begynner du å se at yoga er en måte å leve på og at det vi gjør på yogamatta er en øvelse på å takle de utfordringer vi møter i hverdagene våre, utenfor matta.

Timene inneholder dynamiske serier hvor du får utfordret både pust, koordinasjon, balanse, smidighet, styrke og utholdenhet. I perioder praktiserer vi det klassiske yogaprogrammet med kraftfulle stillinger som hodestående, skulderstående og plogen. Vi fokuserer på kroppens chakraer og øver på denne måten opp konsentrasjon og årvåkenhet. Pusteøvelsene blir flere og mer avanserte og vi avslutter ofte timene med mantrasang, dybdeavspenning eller meditasjon.

herbs250Hva du spiser og hvordan du føler deg henger nøye sammen, både fysisk og psykisk. Spiser du sunt og rent, sparer du kroppen for unødige belastninger og får mer energi og motstandskraft. Bare det å vite at maten har et renest mulig opphav - både etisk og fysisk - gir velvære.
Her finner du en rekke oppskrifter du kanskje har lyst til å prøve.
Lykke til fra Ellen.

Se alle oppskriftene her.