Sett deg inn i punktene under og bidra til en best mulig yogaopplevelse for deg selv og de andre i gruppa.

Av hensyn til deg selv:

  • Unngå å spise noe større måltid de siste to timene før yoga.
  • Det er en fordel å unngå å drikke under timen.
  • Ha på deg klær som gir god bevegelsesfrihet. Det er best å være barbent.
  • Dropp ekstrautstyr; ta av klokker, store smykker, briller og unngå beltespenner.
  • Tenk på yogatimen like mye som et pusterom i hverdagen som en treningsøkt. Unngå å gjøre avtaler like etter som gjør at du må ”stresse” videre.
  • Legg vekk konkurranseinstinktet; ikke mål deg mot andre. Det er din egen utvikling og opplevelse som er viktig.
  • Yogahuset er alltid klargjort 10 minutter før kursstart. Du er velkommen til å legge deg ned til avspenning før timen starter.

Av hensyn til deg selv og andre:

  • Kom i god tid. Vær klar på matta når klassen begynner. Skulle du være sent ute en gang, kan du - av hensyn til de andre - vente med å gå inn til den innledende avspenningen er ferdig.
  • Skofri sone i hele Yogahuset. Ta av deg skoene som det første du gjør og la dem stå på mattene som trekker til seg skitt og søl. Det er ikke godt å trå barbeint der andre har gått med utesko.
  • Sørg for god hygiene og rene klær, unngå parfyme.
  • Skru mobiltelefonen helt av, eller la den ligge igjen hjemme eller i bilen. Ingen unntak; må du være tilgjengelig på telefon når du skal på yoga, kan du heller bytte til en annen time den uka.
  • Unngå å snakke inne i yogarommet når andre har lagt seg ned, og vær hensynsfull når du ruller ut matta di, den kan gi mye støy for en som ligger i avspenning.
  • Gi beskjed i god tid på forhånd når du ikke kan komme. På den måten gir du andre mulighet til å benytte plassen, og du selv kan ta igjen en annen dag. Om du ikke vet dette gangen før, send en e-post eller SMS.
  • Utstyr: I yogahuset er det matter, tepper og puter/krakker du kan bruke. Legg lånt utstyr pent tilbake der du fant det. Av hygieniske årsaker må du bruke din egen matte til å legge oppå den tykke blå. Av samme hensyn lar vi være å tråkke på hverandres matter. Noen velger også å ha med eget teppe og et lite svettehåndkle på varme dager.
  • La vesker og annet du ikke skal bruke under timen være igjen i rommet utenfor.
  • Hvis du kommer med bil, så benytt oppmerkede plasser og parker tett. Ingen tomgangskjøring! Vi oppfordrer forøvrig deg som bor i rimelig avstand å benytte sykkel eller beina. Det sparer miljøet og gir deg frisk luft og en deilig innledning til yogatimen.
  • Det er 30-sone i området, så overhold fartsgrensen.

Vi håper du ikke oppfatter reglene strenge eller vanskelige. De er ment som en hjelp for at alle skal ha det best mulig hver gang.

Gavekort

gavekort trykkEt gavekort fra Yogahuset kan bli en gave for livet.
Gi en gave som gir forandring!

Hør mantrasang i Yogahuset

Om Parama, Yoga 2, 26. april 2019
Ad Guray, Yoga 3, 4. juni 2019

Se video fra Yogahuset

Dragedans

Oppskrifter

herbs250Hva du spiser og hvordan du føler deg henger nøye sammen.
Se våre oppskrifter.